Αλέξανδρος Μυλόπουλος
Η επιχειρηματικότητα δεν είναι χόμπι. Προετοιμαστείτε για σκληρή δουλειά, ατελείωτες ώρες σκέψης, έγνοιες στις διακοπές, στιγμές «εύρηκα» μέσα στον ύπνο σας και άλλα τέτοια.

Δημοσίευση: 01/09/2011 Αναρτήθηκε από: Βίκυ Ντάλλας.

Πριν από ένα χρόνο περίπου συνέλαβα την ιδέα της δημιουργίας ενός ηλεκτρονικού βιβλιοπωλείου εξειδικευμένου σε ξενόγλωσσα βιβλία τέχνης, αρχιτεκτονικής, design και φωτογραφίας. Ήθελα να έχω τη δυνατότητα να εφαρμόσω για ένα δικό μου project τις υπηρεσίες που προσέφερα και συνεχίζω να προσφέρω στους πελάτες μου. Έτσι γεννήθηκε το bBooks.gr, ένα eshop με «βιβλία για δημιουργικά μυαλά».


Σύντομο Βιογραφικό:

Αλέξανδρος Μυλόπουλος

Θεσσαλονικιός γαρ, ζω και εργάζομαι στη Θεσσαλονίκη έχοντας όμως περιπλανηθεί επί σειρά ετών στις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Σπούδασα Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, όπου κατετάγην πρώτος στο έτος μου με βάση το βαθμό πτυχίου. Κατά τη διάρκεια των σπουδών μου έζησα την εμπειρία του Erasmus στο πανεπιστήμιο La Sapienza της Ρώμης. Για το μεταπτυχιακό μου είχα την τιμή να γίνω δεκτός από το London School of Economics, όπου απέκτησα τον τίτλο M.Sc. in New Media, Information & Society. Βρισκόμαστε στο 2005, πριν την επανάσταση των social media, και αποφασίζω να επιλέξω σαν θέμα της διπλωματικής μου τη δυναμική του online marketing  σαν εργαλείο προώθησης για επιχειρήσεις. Ήταν μια απόφαση που με δικαίωσε στο πέρασμα του χρόνου.

Μετά την αποφοίτησή μου βρίσκομαι να εργάζομαι στο Λονδίνο, αρχικά σε ένα local recommendations website που αργότερα εξαγοράστηκε από τον βρετανικό «Χρυσό Οδηγό» και στη συνέχεια στο digital advertising κομμάτι μίας εκ των κορυφαίων πολυεθνικών διαφημιστικών εταιριών. Η εμπειρία της εργασίας στο εξωτερικό ήταν ανεκτίμητη και μου άνοιξε την πόρτα για ένα 6μηνο traineeship στο Γραφείο Τύπου της European Economic & Social Committee στις Βρυξέλλες, όπου γνώρισα από κοντά τα κέντρα λήψης αποφάσεων και είδα ξεκάθαρα τη σημασία του networking σε όλα τα επίπεδα.

Φτάνοντας στο σήμερα και ύστερα από το «διάλειμμα» για το στρατιωτικό, εργάζομαι τα τελευταία δύο χρόνια σε ιδιωτική εταιρία σαν Web Analyst, κάτι που σημαίνει ότι αξιολογώ ηλεκτρονικά καταστήματα με μετρήσιμα, ποσοτικά μεγέθη (web analytics) και κατόπιν σχεδιάζω και υλοποιώ ενέργειες online marketing για τη βελτίωση της απόδοσής τους. Οι ενέργειες αυτές μπορεί να περιλαμβάνουν βελτιστοποίηση του δικτυακού τόπου για καλύτερη κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης, διαχείριση διαφημιστικών καμπανιών στην πλατφόρμα Google AdWords, αποστολή email newsletters, παρουσία σε social media και άλλα. Οι δράσεις αυτές κρίνονται πάντοτε με γνώμονα την ευημερία των αριθμών, οι οποίοι βέβαια υποδηλώνουν χαρούμενους επισκέπτες στα υπό διαχείριση websites και ικανοποιημένους πελάτες-ηλεκτρονικά καταστήματα.

Πριν από ένα χρόνο περίπου συνέλαβα την ιδέα της δημιουργίας ενός ηλεκτρονικού βιβλιοπωλείου εξειδικευμένου σε ξενόγλωσσα βιβλία τέχνης, αρχιτεκτονικής, design και φωτογραφίας. Ήθελα να έχω τη δυνατότητα να εφαρμόσω για ένα δικό μου project τις υπηρεσίες που προσέφερα και συνεχίζω να προσφέρω στους πελάτες μου. Έτσι γεννήθηκε το bBooks.gr, ένα eshop με «βιβλία για δημιουργικά μυαλά».


Γιατί αποφάσισες να επιχειρήσεις?

Γιατί θεώρησα ότι υπήρχε ένα κενό στην online αγορά στο συγκεκριμένο είδος βιβλίων, με τα ανταγωνιστικά καταστήματα να έχουν είτε πολύ περιορισμένη διαθεσιμότητα σε τίτλους είτε κάκιστο website σε επίπεδο λειτουργικότητας και ευχρηστίας.


Τι συμβουλές δίνει στους νέους επιχειρηματίες?

  1. Μη φοβάστε τη γραφειοκρατία. Εάν δεν θέλετε να δημιουργήσετε κάτι αληθινά πολύπλοκο που να θέλει ειδικές άδειες κλπ, μέσα σε λίγες ημέρες θα είστε έτοιμοι.
  2. Δεν χρειάζονται εκατομμύρια για να ξεκινήσετε τη δική σας επιχείρηση. Ειδικά στο χώρο του Διαδικτύου, μία καλή ιδέα και μερικές χιλιάδες ευρώ είναι αρκετά για το ξεκίνημα. Τα δύσκολα βέβαια έρχονται αργότερα και δεν έχουν να κάνουν με χρήματα αλλά με τη γνώση του αντικειμένου, το πώς θα στήσετε τις λειτουργίες της επιχείρησης κλπ.
  3. Να είστε συνεπείς στις υποχρεώσεις σας. Όντας τυπικοί στις πληρωμές μας, στο bBooks.gr πετύχαμε μείωση από όλους τους προμηθευτές μας μέσα στον πρώτο χρόνο λειτουργίας.
  4. Επικοινωνήστε online. Είναι δωρεάν διαφήμιση, δίνει τη δυνατότητα στην εταιρία σας να διαδοθεί από στόμα σε στόμα και υποδηλώνει ένα ανθρώπινο πρόσωπο πίσω από τη μάρκα σας.
  5. Καταρτίστε αναλυτικό business plan πριν προχωρήστε στη σύσταση επιχείρησης και προσπαθήστε να είστε ρεαλιστικοί στους στόχους σας. Όμως…
  6. Μην προσπαθείτε να σκεφτείτε την παραμικρή λεπτομέρεια εκ των προτέρων. Αφενός καθυστερείτε την έναρξη της δραστηριότητάς σας και αφετέρου εκ των πραγμάτων θα προκύψουν προβλήματα που δεν θα μπορούσατε να έχετε προβλέψει. Για παράδειγμα, ένας προβληματισμός που είχα για το bBooks.gr ήταν πώς θα ανταπεξέρχομαι στο τηλεφωνικό customer service όταν θα είμαι απασχολημένος. Όμως αποδείχθηκε ότι με σωστό στήσιμο του site και προώθηση των online τρόπων επικοινωνίας, τα τηλεφωνήματα που δέχομαι δεν ξεπερνούν τα 2-3 μήνα. Άρα ο προβληματισμός αποδείχθηκε άτοπος.
  7. Η επιχειρηματικότητα δεν είναι χόμπι. Προετοιμαστείτε για σκληρή δουλειά, ατελείωτες ώρες σκέψης, έγνοιες στις διακοπές, στιγμές «εύρηκα» μέσα στον ύπνο σας και άλλα τέτοια.
  8. Την καλύτερη συμβουλή βέβαια δεν θα μπορούσε να τη δώσει άλλος εκτός από τον άρτι παραιτηθέντα CEO της Apple, Steve Jobs: «Stay hungry. Stay foolish».

Πως φαντάζεσαι το bBooks σε 5 χρόνια από τώρα? Έχεις σχέδια για την ανάπτυξή του? Θα μπορούν οι επισκέπτες στο μέλλον να αγοράσουν PDF Version των βιβλίων του bBooks?

Αλέξανδρος Μυλόπουλος

Πιστεύω ότι η δύναμη του bBooks.gr βρίσκεται στην εξειδίκευσή του σε βιβλία τέχνης, φωτογραφίας, design, αρχιτεκτονικής κλπ, αυτά δηλαδή που αποκαλώ “βιβλία για δημιουργικά μυαλά”. Υπό αυτό το πρίσμα δεν σκοπεύω στο άμεσο μέλλον να επεκτείνω τη γκάμα των βιβλίων σε εντελώς νέα αντικείμενα, π.χ. λογοτεχνικά. Περιθώρια ανάπτυξης υπάρχουν βεβαίως, τόσο όσον αφορά την ποσότητα των  διαθέσιμων τίτλων όσο και σε τεχνικό επίπεδο, με κάποιες βελτιωτικές αλλαγές που θέλω να εφαρμόσω στο site. Επίσης, στα πλάνα μου είναι και η προσθήκη της αγγλικής γλώσσας στο κατάστημα ώστε να διευκολυνθούν οι πωλήσεις στο εξωτερικό μιας και υπάρχει ήδη αρκετή ζήτηση.


Υπάρχει ημερομηνία λήξης για τα Βιβλία?

Είναι βέβαιο ότι το ψηφιακό βιβλίο ήρθε για να μείνει, άλλωστε το Amazon πουλάει πλέον περισσότερα ebooks παρά παραδοσιακά βιβλία. Αν οι εκδοτικοί οίκοι με τους οποίους συνεργαζόμαστε αποφασίσουν να εκδώσουν τα βιβλία τους σε ψηφιακή μορφή, τότε είναι μάλλον απίθανο να πωλούνται μέσω του bBooks τα βιβλία σε PDF version. Τα ψηφιακά βιβλία είναι πολύ φτηνότερα, και έτσι δεν θα συνέφερε ούτε τους εκδοτικούς ούτε τα βιβλιοπωλεία να γίνεται διακίνηση του ψηιφιακού βιβλίου μέσω τρίτων. Το πιθανότερο είναι ότι τα βιβλία θα αγοράζονται είτε μέσα από marketplaces σαν το iTunes είτε ακόμα και από τις ιστοσελίδες των ίδιων των συγγραφέων χωρίς την παρεμβολή ενδιαμέσων.

Από την άλλη, αυτή δεν είναι μία προοπτική που με φοβίζει όσον αφορά το μέλλον του bBooks.gr καθώς το ψηφιακό βιβλίο είναι κατά βάση λογοτεχνικό βιβλίο. Η εξειδίκευση σε “βιβλία για δημιουργικά μυαλά” σημαίνει ότι μία μεγάλη μερίδα των πελατών είναι επαγγελματίες που χρειάζονται έμπνευση και γνώσεις για τη δουλειά τους. Πολλά από αυτά είναι λευκώματα ή συλλεκτικές εκδόσεις στις οποίες ανατρέχει κάποιος ξανά και ξανά και οι οποίες αποτελούν σημείο αναφοράς. Η αξία άλλωστε μιας καλής βιβλιοθήκης πιστεύω ότι θα παραμείνει διαχρονική!


Ποια η άποψή σου για την κρίση στην Ελλάδα (άμα θες το απαντάς αυτό). Είμαστε συνυπεύθυνοι όλοι μας?

Προτιμώ να κοιτάζω την κρίση με αισιοδοξία. Είναι βέβαιο ότι θα επέλθουν και ορισμένες βελτιώσεις, κυρίως σε νοοτροπίες και κατεστημένες καταστάσεις. Για να βγούμε όμως κερδισμένοι από αυτήν την περιπέτεια θα πρέπει η γενιά μας να απελευθερώσει τις δυνάμεις και τα ταλέντα της προκειμένου να οδηγηθούμε σε συνθήκες “δημιουργικής καταστροφής”.







Σχετικές Αναρτήσεις:


Growing in... Popularity
Rick Carlile – Network, Sell Your Services, And Manage Projects With Aegora Rick Carlile – Network, Sell Your Services, And Manage Proje... περισσότερα
10 απλά βήματα για να ξεκινήσετε το δικό σας e-shop! 10 απλά βήματα για να ξεκινήσετε το δικό σας e-shop! περισσότερα
GloVo – Global Volunteers Platform, Κωσταπάνος Μηλιαρέσης GloVo – Global Volunteers Platform, Κωσταπάνος Μηλιαρέσης περισσότερα
Jupitee - Δημήτρης Τσιρίκος Jupitee - Δημήτρης Τσιρίκος περισσότερα
Exodos24 – inthevip.gr – yourdoctor.gr : Μίμης Βασιλείου Exodos24 – inthevip.gr – yourdoctor.gr : Μίμης Βασιλείου περισσότερα
Γιώργος Δελαπόρτας - Localhost Ltd Γιώργος Δελαπόρτας - Localhost Ltd περισσότερα
Δημήτρης Φαρμάκης: απόφοιτος του Stanford Δημήτρης Φαρμάκης: απόφοιτος του Stanford περισσότερα
Neolaia.gr - Γιώργος Γκριτζάλας Neolaia.gr - Γιώργος Γκριτζάλας περισσότερα
OpenFund-Γιώργος Τζιραλής OpenFund-Γιώργος Τζιραλής περισσότερα
Αλέξανδρος Μέλης -  Heeeelp.me Αλέξανδρος Μέλης - Heeeelp.me περισσότερα




Growing.gr was initailly Launched in 2009. It is a Project aiming to Promote Entrepreneurship in Greece, Cyprus & all Greek speaking Communities.
It is Created & Sponsored by 9AM INTERNET-MEDIA-LABS

Πως μπορείς να συμμετέχεις στο Growing.gr





 
Εγγραφή στο Newsletter μας:
Μάθε πρώτος/η για τους Διαγωνισμούς του Growing,
για Events και νέες Συνεντεύξεις